Conferencias

Fostering Entrepreneurship in Crisis Contexts: The Case of Argentina. Sergio Postigo y M. Fernanda Tamborini. 2003 Edition of Frontiers of Entrepreneurship Research. Babson-Kauffman Entrepreneurship Research Conference (BKERC).

University Entrepreneurship Education in Argentina: A decade of Analysis. Sergio Postigo y M. Fernanda Tamborini. 48th World Conference – ICSB, International Council for Small Business, June 2003.

Entrepreneurship Education in Argentina: Lessons from the experience of University of San Andrés. Sergio Postigo y M. Fernanda Tamborini. 17th Annual National Conference of the United States Association for Small Business and Entrepreneurship - USASBE 2003

How to make corporate entrepreneurship work in Argentina. Presentado en BALAS Conference (Business Association of Latin American Studies). Octubre 2003.

The Emergence of University Graduate Entrepreneurs: What Makes The Difference? Empirical evidences from a Research in Argentina. Sergio Postigo; Hugo Kantis; Juan Federico; M. Fernanda Tamborini. RENT XVI. Research in Entrepreneurship and Small Business. Noviembre, 2002.

Entrepreneurship Education in Argentina: The Case of San Andrés University. Sergio Postigo y Fernanda Tamborini. IntEnt 2002, Internationalizing Entrepreneurship Education and Training Conference- July, 2002.

Capítulos en Libros

Undergraduate Students as Source of Potential Entrepreneurs: A Comparative Study between Italy and Argentina. Publicado en Business and Management Education in Transitioning and Developing Countries. (Eds. John R. McIntyre and Ilan Alon). ME Sharpe Inc., USA, 2005.

Entrepreneurship Education in Argentina: The Case of SanAndresUniversity in Business Education and Emerging Market Economies, Perspectives and Best Practices (Eds. Ilan Alon and John R. McIntyre). Kluwer Academic Publishers, Boston/New York, 2004.

Casos de Enseñanza

Jose, Exportando Valor Agregado . Escuela de Administración y Negocios de Empresas, Universidad de San Andrés. Autor: M. Fernanda Tamborini. Caso seleccionado en el 3° Concurso Interno de Casos - Año 2008.

Cardón, Cosas Nuestras . Escuela de Administración y Negocios de Empresas, Universidad de San Andrés. Autor: M. Fernanda Tamborini. Caso seleccionado en el 2° Concurso Interno de Casos - Año 2007.

Amtec, La Fiebre del Oro . Escuela de Administración y Negocios de Empresas, Universidad de San Andrés) Autores: Sergio Postigo y M. Fernanda Tamborini. Caso seleccionado en el 1° Concurso Interno de Casos - Año 2006.

Fundacion Pro Vivienda S ocial: The Entrepreneur's Network as a Source of Resources .Sergio Postigo , Maria Fernanda Tamborini , Gabriela Bearzi , Gabriel Berger . Proyecto SEKN-Harvard Business Publishing – Año 2006.

Picardías: De Universitarios a Emprendedores . Cátedra Karel Steuer de Entrepreneurship, Universidad de San Andrés. Autores: Sergio Postigo y M. Fernanda Tamborini - Año 2005.

Ricky Sarkany, Empresario y Artista . Cátedra Karel Steuer de Entrepreneurship, Universidad de San Andrés. Autores: Sergio Postigo y M. Fernanda Tamborini - Año 2004.

Camarón Brujo . Cátedra Karel Steuer de Entrepreneurship, Universidad de San Andrés. Autores: Sergio Postigo y M. Fernanda Tamborini - Año 2004.

Ona Saez, El Desafío de Combinar Moda y Compromiso Social . Autores: Roberto Dvoskin y M. Fernanda Tamborini - Proyecto SEKN, Universidad de San Andrés. Año 2004.

Un Concepto Simple: El Noble Repulgue . Cátedra Karel Steuer de Entrepreneurship, Universidad de San Andrés. Autores: Sergio Postigo y M. Fernanda Tamborini - Año 2003.

Historia de un Emprendedor Argentino - Utilísima . Cátedra Karel Steuer de Entrepreneurship, Universidad de San Andrés. Autores: Sergio Postigo y M. Fernanda Tamborini - Año 2002.